Al onze winkels zijn het hele paasweekend geopend. Plan een proefrit of kom langs!
Garantie op een e-bike
Wanneer je een elektrische fiets koopt krijg je, net als bij je lokale fietsenmaker, de volledige fabrieksgarantie. Onder garantie vallen alleen defecten die veroorzaakt zijn door een productiefout.
Soorten garantie
Wettelijke garantie
Je ontvangt op alle aankopen de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat je als consument redelijkerwijs van het product mag verwachten: dit staat in de wet vastgelegd. Lees hier de garantievoorwaarden »
Fabrieksgarantie
Daarnaast geldt ook de fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. De fabrieksgarantie verschilt per product en fabrikant: wij volgen de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant. Lees hier de garantievoorwaarden ». Alle informatie en voorwaarden op de genoemde pagina gelden uitsluitend voor de fabrieksgarantie.
Belangrijk: om de fabrieksgarantie te behouden is het belangrijk dat je de eerste servicebeurt op tijd laat uitvoeren. Lees meer »
Verlengde garantie
Heb je een servicepakket aangechaft bij je e-bike? Dan kan het zijn dat je recht heeft op een verlenging van de garantie op je e-bike. Meer infortmatie over die verlengde garantie vindt je hier
Wat valt nooit binnen de garantie op een fiets?
- Waterschade aan accu en display
- Schade aan onderdelen die gevoelig zijn (zoals banden, fietsketting, tandwielen, remblokken, kabels)
- Val- en stootschade
Waar vind ik de garantietermijn van een fiets?
Bij de meeste elektrische fietsen staat de garantietermijnen vermeld in de specificaties, maar voor een gedetailleerd overzicht van alle richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij je graag naar de website van de betreffende fabrikant. Wij volgen namelijk altijd de richtlijnen van de fabrikant!
Wat moet ik doen als ik denk dat het om een garantiegeval gaat?
Wanneer je vermoedt dat je met een garantiegeval te maken hebt, log dan altijd in op mijn.fietsenwinkel.nl en kies de optie 'reparatie aanvraag'. Stuur dan in ieder geval de volgende informatie mee, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen:
- Een duidelijke omschrijving van het garantiegeval
- Een foto van het defecte onderdeel (indien van toepassing)
- Of je e-bike al een eerste servicebeurt heeft gehad
Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Als wij aan de hand van de foto’s of omschrijving niet kunnen beoordelen of het om een garantiegeval gaat. Dan laten we dit aan de monteur over om dit te bepalen. Hij ziet de fiets daadwerkelijk en kan een garantiebepaling doen, wanneer wij dat vanaf de foto's en omschrijving niet goed kunnen inschatten.
Eventuele extra kosten garantie
Als wij aangeven dat het niet om een garantiegeval gaat, maar je wil toch buiten de garantie om, dat je e-bike gemaakt wordt, dan is dit ook geen probleem. Houd er dan wel rekening mee dat de kosten voor de reparatie voor eigen rekening zijn.
Duur van de reparatie van een fiets
Wij doen ons uiterste best om uw e-bike binnen 14 dagen te repareren (mits de onderdelen voorradig zijn). Zijn de onderdelen niet voorradig? Dan bestellen wij de onderdelen bij de leverancier en kan het dus iets langer duren.
Haal- en brengservice bij reparaties
Sommige servicepartners bieden een haal- en brengservice aan, op de betreffende servicepartnerpagina kun je lezen of de partner dat aanbiedt en wat de kosten daarvoor zijn. Alleen voor grotere reparaties en/of updates die onze externe servicepartners niet kunnen uitvoeren, halen wij je fiets thuis op en brengen wij deze na reparatie weer bij je thuis.
Houd er dan rekening mee dat er extra onderzoeks- en transportkosten gerekend kunnen worden wanneer blijkt dat het toch niet om een garantiegeval gaat. De onderzoekskosten bedragen €30,- en de transportkosten €79.90,- (halen en brengen). De transportkosten worden natuurlijk niet gerekend wanneer het gaat om een reparatie bij een servicepunt en je de fiets zelf brengt en haalt.
Waar kan ik terecht voor onderhoud en/of reparaties?
Wanneer je onze hulp nodig hebt bij een reparatie of onderhoud aan de e-bike, kun je een van onze winkels of servicepartners terecht. Neem altijd eerst contact op met de winkel waar je de elektrische fiets hebt gekocht of met onze klantenservice. Wij zullen de reparatie inplannen bij een van onze winkels of aanvragen bij een servicepartner.
Je kunt bij iedere (merk)dealer terecht voor het laten uitvoeren van een reparatie. Let op! Voor deze reparaties kunnen zij kosten in rekening brengen. Fietsenwinkel.nl vergoedt deze kosten van derden niet, omdat een officiële (merk)dealer de kosten van de garantie direct door de fabrikant kan laten vergoeden. Neem dus altijd eerst contact met ons op via mijn.fietsenwinkel.nl, zodat wij kunnen overleggen hoe, waar, en voor welk bedrag de reparatie uitgevoerd wordt.
Goed om te weten
De bovengenoemde fabrieksgarantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar.